Diensten.
Een mooie website zonder goede content is als die ene Tinder-date die je snel wilt vergeten.
WEBSITECONTENT
Er was eens, niet zo lang geleden, een tijd dat klanten al hun geld stopten in het laten ontwerpen van een oogstrelende website. Vervolgens dachten zij: ik kan prima Nederlands, dus ik ga de websitecontent zelf schrijven. Het resultaat? Een fraaie website zonder bezoekers.
Daarom is het tegenwoordig zo'n opluchting dat veel klanten het belang inzien van professionele websitecontent die zowel aantrekkelijk als hoogwaardig is. Het schrijven van pakkende content gaat namelijk om meer dan alleen het vinden van de juiste woorden.
"Ben jij een copywriter die geoptimaliseerde websitecontent kan schrijven om mijn website bovenaan Google te laten komen?"
Is dit een brandende vraag waar je mee zit? Ik eet mijn sneaker op als dat niet het geval is.
Het korte antwoord daarop is dat niemand een vermelding op pagina 1 van Google kan garanderen. Als ze dat wel doen, dan zijn ze jou – op z'n plat Amsterdams gezegd – aan het besodemieteren. Of ze passen spamtechnieken toe die uiteindelijk door zoekmachines worden gedetecteerd en bestraft.
Hoe zit het dan?
Naast de structuur en het ontwerp, maakt de content van een website onderdeel uit van een reeks sleutelfactoren die bepaalt hoe deze wordt gerangschikt door zoekmachines.
Het is één van mijn taken om die (regelmatig veranderende) sleutelfactoren in de gaten te houden. Dus hoewel ik geen beloftes doe, kan ik wel zorgen voor doeltreffende on-page content en off-page SEO, waardoor jouw website de beste kans krijgt om hoog te worden gerangschikt in zoekmachines, op de voor jou relevante zoektermen.
Wil je ontdekken wat je nog meer moet doen om jouw Google-ranking te verbeteren? Stuur me dan een bericht.
"En hoe kan een freelance copywriter de aandacht van mijn doelgroep trekken?"
De meeste mensen kijken ongeveer 10 seconden naar een webpagina en zijn dan weg. Dus hoe kun je geweldige websitecontent creëren om hun aandacht te grijpen en vast te houden?
Dit is een kwestie van nadenken over hoe informatie horizontaal en verticaal moet worden gecommuniceerd.
Het gaat om het begrijpen van de gebruikerservaring (ook wel UX genoemd). Welke weg leggen potentiële klanten af op jouw website? Wat zorgt ervoor dat ze stoppen met scrollen? Hoe krijg je ze zover dat ze het winkelmandje vullen en zo snel mogelijk afrekenen?
Als je deze zaken begrijpt en toepast, transformeer je die ik-kijk-alleen-bezoekers in terugkerende, betalende, trouwe klanten.
Wil je meer weten over mijn sterk geoptimaliseerde diensten voor het schrijven van websitecontent? Neem dan vandaag nog vrijblijvend contact met mij op.