top of page

De Machtige Pen®

Diensten.

Een bedrijfsnaam kiezen die blijft hangen en alles zegt over wie je bent en wat je doet.

BEDRIJFSNAAM & SLOGAN

Hulp nodig bij het vinden van de perfecte naam voor jouw bedrijf of product?

 

Je richt een nieuw bedrijf op of je lanceert een nieuw product. Je weet wat je verkoopt, wie jouw doelgroep is en hoe je de strijd aan wilt gaan met jouw concurrenten.

Maar hoe moet je in hemelsnaam dit geweldige, nieuwe bedrijf of product noemen?

Als het middelpunt van jouw merk, moet de nieuwe bedrijfsnaam:

  • gedenkwaardig zijn

  • makkelijk uitspreekbaar zijn

  • universele aantrekkingskracht hebben

  • passen bij de normen en waarden van de huidige én toekomstige samenleving  

Hetzelfde geldt voor slogans. Goede namen en slogans zijn herkenbaar. Voortreffelijke namen en slogans maken een blijvende indruk en geven het merk een sterke persoonlijkheid.

Ga verder dan de functionaliteiten van je product en richt je op de voordelen. Bluetooth? Dat is een functionaliteit. Bellen terwijl je koffie drinkt en de lijn van je hond vasthoudt? Je raadt het al…

Het is één van mijn taken om bedrijfsnamen of slogans te bedenken die tot nadenken stemmen, ontroeren, verheugen en – boven alles – de aandacht trekken. Hoe?

  1. Ik leer jou en jouw merk / bedrijf / product / dienst kennen.
    Goed kijken en luisteren is misschien wel mijn belangrijkste vaardigheid als content- & copywriter. Als ik weet wie jij bent en waar jij voor staat, vloeien de ideeën bijna vanzelf. Daarom trek ik om te beginnen alle relevante informatie los over jouw merk, bedrijf, product et cetera. Vervolgens zet ik die informatie af tegen de markt waarin jij actief bent, om ook in kaart te brengen wie jouw doelgroep en concurrenten zijn.

     

  2. Ik raak geïnspireerd en begin met brainstormen.
    Zodra jouw profiel compleet is, gaat de creatieve machine draaien. Als copywriter heb ik geen tijd om te wachten op inspiratie. Deadlines zijn voor mij heilig. Dus ik begin met het opschrijven van alle ideeën die in mij opkomen, ontdek gaandeweg nieuwe paden, drink een extra blikje energiedrank en begin te puzzelen.

     

  3. Ik evalueer en creëer.
    Een brainstormsessie levert een hoop creatieve meuk op. Maar ergens tussen die meuk zitten ook de juweeltjes. In deze fase filter ik de beste ideeën eruit en begin deze te verfijnen. 

     

  4. Ik draag de ideeën over aan jou.
    Uiteindelijk kom ik uit op 5 namen of slogans die ik aan jou presenteer per e-mail. Daarbij licht ik mijn gedachten achter elke naam toe. Een goede bedrijfsnaam biedt natuurlijk geen garantie op succes. Maar het is een onmisbaar onderdeel van elk succesverhaal.

Wil jij ook van gedachten wisselen met een ervaren content- & copywriter over het bedenken van een bedrijfsnaam of slogan? Iemand die denkt en werkt buiten de gebaande paden? Je vindt hem hier.

bottom of page