Diensten.
Direct mails schrijven die een reactie uitlokken en niet in de papierbak belanden.
DIRECT MAIL COPYWRITING
Direct mail is gericht, verantwoord en betaalbaar. Je kunt jouw campagne afstemmen op postcode, geslacht of leeftijd. Je kunt daarnaast een coupon of kortingscode toevoegen om niet alleen te zien hoeveel mensen hebben gereageerd, maar ook wie. (Gebruik mijn e-mailadres op mijn contactpagina en bekijk hoe ik het heb gepersonaliseerd om te weten of jij die pagina hebt bezocht.)
Direct mail copywriting voor succesvolle campagnes.
Direct mail is eigenlijk helemaal uniek. Het is het enige medium dat alle zintuigen kan prikkelen. Het kan een tastbare ervaring creëren. Je kan geuren gebruiken. Je kan geluiden gebruiken. Zulke blijvende emotionele connecties zijn megakrachtige manieren om je merk duurzaam op te bouwen.
Bovendien zijn er slimme trucs die je kunt uithalen om je lezer te boeien, waarvan er vele zijn getest en bewezen. Handgeadresseerde enveloppen worden bijvoorbeeld veel vaker geopend. En liefdadigheidsinstellingen gebruiken vaak goedkoop ogend papier, zodat mensen het gevoel hebben dat hun donaties goed worden besteed.
Zo garandeer je dat jouw direct mail of verkoopbrief slaagt.
Je hebt ten eerste een onmisbare kopregel nodig die je doelgroep enthousiast maakt om meer te lezen. Binnenin heb je een ‘haakje’ nodig dat verklaart waarom jouw product of dienst zo bijzonder is.
Daarnaast zorg je voor een goede verspreiding van boeiende koppen door de hele tekst, zodat lezers in één oogopslag begrijpen waarom ze jouw product of dienst nodig hebben. Er is geen betere manier dan een boeiend verhaal om mensen van begin tot eind te laten lezen.
Ten slotte houd je een groot, sappig stuk lokmiddel voor om respons te genereren, zoals het benadrukken van exclusiviteit, levering binnen 24 uur, laatste kans om te kopen, aftersalesbeloften et cetera.
PS Vergeet het belangrijke postscriptum (PS) niet. Je naschrift mag nooit worden gezien als een bijzaak. Uit onderzoek blijkt dat velen dit juist als eerste lezen. Een PS kan attenderen. Het kan versterken. Het kan herhalen. En het moet altijd, maar dan ook altijd, een call to action (oproep tot actie) bevatten, zoals:
'Neem vandaag nog contact op met de ervaren direct mail-copywriter, Jacques Kaloustian.'