Diensten.
De brochure is een waardevol verkoopinstrument – geen koffietafelboek.
BROCHURE COPYWRITING
Als klant investeer je waarschijnlijk een flink deel van je budget in wonderschone fotografie, verbluffend design, glanzend papier en een oplage om een magazijn mee te vullen.
Maar jouw brochure is geen koffietafelboek; het is een verkoopinstrument. Daarom verdient het de diensten van veilige, capabele handen – dat wil zeggen: die van een deskundige brochure-copywriter. Moi.
Brochure copywriting om elk woord te laten tellen.
Allereerst schreeuwt de voorkant van de brochure om een krachtige kop. Eén die roept: "Lees mij, want anders..."
Aan de binnenkant moet de brochure sprankelen. Het moet de lezer van begin tot eind aanspreken en meenemen op een reis.
Wat je dus niet wilt van een copywriter voor brochures, is een massa slappe tekst. Het is cruciaal om een verandering van tempo in de brochuretekst te creëren, waardoor de lezer geïnteresseerd en enthousiast blijft.
Wat je wél van je brochure-copywriter wilt, zijn beknopte, goed geschreven alinea's. Je wilt opvallende, op 'voordelen' gebaseerde subkoppen. En wat dacht je van enkele ondersteunende citaten of uitsneden?
Vrijwel dezelfde principes gelden bij het schrijven van flyers en folders. Het belangrijkste verschil zit hem uiteraard in de hoeveelheid woorden die je kunt gebruiken. Folderteksten schrijf ik daardoor nóg korter en bondiger, maar altijd met behoud van jouw belangrijkste boodschap.
Hoe ik als freelance copywriter waarde kan toevoegen aan jouw brochures.
Mijn vertrekpunt is – zoals altijd – een diepgaand begrip van jouw merk, product of dienst.
Vervolgens schrijf ik een fictieve alinea of herschrijf ik een bestaande in twee tot drie verschillende stijlen, om jou een richting te laten kiezen. Je zou tenslotte een paar opties van je grafisch ontwerper verwachten. Als freelance content- & copywriter bied ik mijn klanten ook graag keuzemogelijkheden.
Als het nodig (en gewenst) is, kan ik daarnaast een thema of concept voor jouw brochure voorstellen. Anders werk ik graag samen met jouw ontwerper en maak ik afspraken over hoeveel woorden waar nodig zijn, om mooie, evenwichtige alinea's te creëren.
Dit resulteert in een zinderende brochuretekst om klanten op je deur te laten kloppen. En, niet onbelangrijk, het zal altijd binnen jouw budget en op tijd worden geschreven.
Wie zegt dat jij je geen copywritingdiensten voor brochures met een WOW-factor kunt veroorloven? Laten we een praatje maken.