top of page

De Machtige Pen®

Diensten.

Bloggen stimuleert traffic, promoot producten en diensten, en bouwt vertrouwen op.

BLOG

Waarom je een blog nodig hebt. (En een blog content- & copywriter om het voor je te schrijven.)
 

Wie heeft er tijd om zakelijke blogs te schrijven? Bedrijven met marketingteams en interne copywriters. Wellicht ook nachtuilen en workaholics.

 

Een goede blog kan jouw bedrijf helpen om op te vallen en nieuwe klanten te bereiken. Maar een ondernemer of zelfstandige heeft gewoon te weinig tijd en energie om dat ding te schrijven.

Kijk rond op mijn site. Je zult merken dat ik zelf niet eens een blog heb. Dat komt omdat ik het te druk heb met het schrijven van blogs voor anderen. Onlangs heb ik geblogd voor een Instagram-influencer, een houthandelaar uit India en een makelaar in Amsterdam.

 

Over welk vak of onderwerp je ook wilt bloggen; ik kan je helpen. Stuur mij een bericht als je denkt dat een blog jouw merk vooruit kan helpen of als je eerst een blog uit mijn portfolio wilt inzien.

 

Stop met je zorgen te maken over dat volle schema van je.
Het bijhouden van een blog vereist toewijding. Maar de voordelen van bloggen zijn enorm: meer traffic op je website of social media, hogere posities in zoekmachines en diepere interactie met je doelgroep.

In een tijd waarin consumenten slimmer (en cynischer) zijn dan ooit, is deze verkoopmethode zonder verkoop een subtiele maar effectieve manier om jouw merk op te bouwen en jezelf een voorsprong op concurrenten te geven.

 

Een blogschrijver maakt jouw leven makkelijker.
Een blogschrijver creëert content die nuttig is voor jouw klanten in de juiste toon voor jouw merk. Beantwoord de vragen van je publiek, geef ze wat ze nodig hebben – iets dat hun leven wat makkelijker maakt – en je bouwt vertrouwen op.

 

Echt geweldige content wordt overal op internet gedeeld. Het kan zelfs viraal gaan. En wie profiteert er van al die mooie, organische, GRATIS reclame? Juist. Jij!

 

Onderzoek: de sleutel tot content die jouw publiek versteld doet staan. 
Trefwoordenonderzoek is altijd een goed vertrekpunt bij het schrijven van een blog. Waar hebben jouw klanten het over? Wat willen ze weten over jouw product, dienst of sector? Dit onderzoek – uitgevoerd door jou of jouw copywriter – vormt de basis van blogthema's.

 

Ik gebruik tools zoals BuzzSumo en SEMrush om relevante onderwerpen te vinden en trefwoorden bij te houden. Bouw op deze manier een lijst met ideeën op en je hebt meteen een contentkalender voor het komende jaar.

Wat je blogwensen ook zijn, stuur me een bericht of bel me om het vrijblijvend te bespreken.

bottom of page